سوال : خرید بک لینک قوی تر است یا خرید رپورتاژ دائمی؟ به عبارتی کدام یک از این دو مورد تاثیر بهتری در سئو سایت ما دارند؟
پاسخ: افرادی که می خواهند برای ارتقاء رتبه خود در گوگل اقدام نمایند، در اولین گام، این سوال را مطرح می کنند که با توجه به این که در سایت شما هم خرید بک لینک و هم خرید رپورتاژ قوی ارائه می گردد، کدام مورد بهتر است؟ (به همین جهت این سوال را آوردیم.) در حقیقت پاسخ این سوال کاملا بستگی به وب سایت شما و شرایط آن (مثل عمر، پنالتی شدن و …) دارد!
تجربه نشان داده است که بک لینک به نسبت سریع تر (FAST) اثر کرده و وب سایت شما را در نتایج گوگل راحت تر ارتقاء می دهد. به گونه ای که شما پس از خرید بک لینک و رپورتاژ ها بعد از دو ماه قطعا تغییرات محسوسی را مشاهده خواهید نمود. (به طور مثال در بک لینک های خود ما در مورد سایتی در تاریخ 15 دی 96 خریده شد و تا 28 بهمن تغییر محسوسی احساس نشد. در روز 29 بهمن وب سایت از رتبه 18 به رتبه 3 تغییر پیدا کرد!!! یعنی از اخر صفحه دوم به صورت دفعه ای به رتبه سوم صفحه یک رسید!)
از سوی دیگر، تجربیات مختلف ما و دیگران حاکی از آن است که اثر خرید رپورتاژ دائمی نسبت به بکلینک بسیار آرامتر بوده اما در عین حال ایمن تر و یا سالم تر است.(SAFE) گفتنی است که معمولا رپورتاژ را کسانی بیشتر استفاده می کنند که می خواهند از پنالتی های گوگل کاملا در امان بوده و یا در گذشته بک لینک های نامناسب خریداری نموده اند و می خواهید با لینک سازی اصولی درون محتوایی (in-content) این اثر را از میان ببرند.. یعنی اگر در دسته کسانی هستید که قبلا بک لینک های مضر خریداری کرده اند و یا با خرید بک لینک و رپورتاژ ضعیف، اعتبار وب سایت شما نزد گوگل از بین رفته است، می توانید به کمک پلان رپورتاژ ما به مرور اعتماد گوگل را جلب نموده و وب سایت خود را دوباره به صدر نتایج بازگردانید
با این حال اثر رپورتاژ همان گونه که گفتیم به نسبت کندتر و با سرعت کمتری بوده و در بسیاری از موارد، اثرات اصلی آن را بعد از سه ماه مشاهده کرده ایم. رپورتاژ همچنین به علت دائمی بودن محبوبیت شما را نزد گوگل افزایش خواهد داد و وب سایت شما را مورد اعتماد تر می سازد. (رپورتاژ چیست ؟)
در مجموعدبا این تفاسیر در مورد رپرتاژ ها می توان گفت که چون بکلینک مورد نظر شما در دل محتوایی مرتبط با موضوع کاریتان قرار می گیرد، می توان گفت که لینک سازی در این حالت کاملا طبیعی است. به همین دلیل می توان گفت که احتمال تاثیر منفی آن به کلی منتفی است. به همین دلیل افراد و یا شرکت هایی که الگوی «آهسته و پیوسته» برای سایت خود پیش گرفته اند، سفارش رپورتاژ را نسبت به سفارش بک لینک یا همان خرید بکلینک ترجیح می دهند.
کدام نوع سئو مهم تر است؟
همیشه و در هر انجمن سئو این سوال بارها مطرح می گردد که سئو داخلی مهم تر است یا سئو خارجی؟ برای یافتن پاسخ برای این سوال، کافی است که تنها اندکی از متخصصین سئو کمک گرفته و این سوال را از این بپرسیم؛ چرا که در فضای وب با یک جستجوی ساده با پاسخ هایی کاملا متعارض مواجه خواهید شد. حقیقت این است که اکثر متخصصینن بر این باورند که سئو خارجی یا همان خرید بکلینک به مراتب از اثر و اهمیت بیش تری نسبت به سئو داخلی برخوردار است. سایت های فراوانی هستند که بدون هیچ گونه استفاده از سئو داخلی و فقط با خريد بك لينك و سئو خارجی به صفحه نخست گوگل آمده اند؛ اما عکس آن تاکنون بسیار کمتر مشاهده شده است.
کدام نوع بک لینک قوی تر و موثرتر است
بک لینک، انواع مختلفی داشته که در اینجا می توانید تعریف دقیق دریافت بک لینک به همراه انواع مختلف آن(فالو، نوفالو و دوفالو) را ببینید. (توصیه می شود که همین الان این مطلب را بخوانید چون ترفندهای خاصی را در آن توضیح داده ایم.) در حقیقت تجربیات ما در سئو و بررسی تاثیر انواع بک لینک نشان می دهد بک لینکی که در سایت واقعی باشد به مراتب موثرتر از سایر بک لینک ها خواهد بود. متاسفانه امروزه بسیاری از افراد سودجو در وبلاگ های بی اهمیت و سایت های مرده که هیچ گونه بازدیدی ندارد، بک لینک شما را قرار می دهند. شک نکنید که موتور جستجوی هوشمند گوگل بسیار باهوش تر از این حرف ها بوده و بلافاصله تشخیص خواهد داد که شما قصد بالا آوردن یک وب سایت به کمک خرید بک لینک موثر را دارید. از آن جا که این کار به نوعی دستکاری نتایج گوگل تلقی شده، گوگل با این حرکت به شدت مخالف است و سعی در جریمه کردن خریدار بک لینک دارد که به این جریمه ها در اصطلاح حرفه ای «پنالتی» گفته می شود. به همین دلیل، بایستی بگوییم که در حقیقت این گونه بک لینک برای سایت شما هیچ سودی ندارد و تنها سود آن برای فروشنده بکلینک خواهد بود.
هم چنین خرید بک لینک خارجی، پدیده دیگری است که این روزها با آن مواجه هستیم. شاید بسیاری از سایت ها را ببیند که در صدر نتایج گوگل قرار داشته اما بک لینک های خارجی و اسپم دارند. ما با اتکا بر تجربه خود می گوییم که این سایت ها در نتایج گوگل ماندنی نخواهند بود! ممکن است برای مدت خاصی اوج بگیرند اما دیر یا زود دوباره سقوط خواهند نمود.
خرید بک لینک ارزان
سوال: ما یک وب سایت رو به تازگی راه اندازی نموده و قصد دارم که اون رو با واژه های کلیدی مختلف در گوگل بالا بیاوریم. این کار با استفاده از بک لینک های شما به چه صورت ممکن خواهد بود؟
پاسخ: بحث «عمر وب سایت» یا همان سابقه وب سایت همیشه جزء موارد بحث برانگیز در سئو و بهینه سازی وب سایت بوده است. بسیاری آن را عاملی مهم و حیاتی دانسته و بسیاری نیز بر این باورند که عمر یک وب سایت تاثیر آنچنانی ندارد. با این همه تجربه ما نشان داده است که اگر عمر یک وب سایت زیر شش ماه تا یک سال باشد، بالا آوردن آن بسیار راحت تر خواهد بود. با این حال نکته ای وجود دارد و آن هم بحث از دست دادن بازار در این مدت است. در این مدت به طور قطع رقبای فراوانی ظهور می کنند و کار را سخت تر از قبل می سازند.
هم چنین در این 6 ماه تا یک سال امکان دارد که به طور ناگهان بازار افت کرده و بعد از یک سال دیگر آن رونق ثابت را نداشته باشد؛ به همین علت است که بسیاری از صاحبان وب سایت ها، خرید بک لینک را از همان آغاز به کار وب سایت و به صورت بلندمدت انجام می دهند.
اگر می خواهید برای وب سایت خود قوی کار کنید، می توانید از پکیج بک لینک به صورت یک ساله کمک بگیرید. (با تخفیف ویژه) اما اگر قصد ندارید که هزینه آنچنانی صرف وب سایت خود کنید، توصیه می کنیم که از پکیج رپرتاژ استفاده نموده و با رپورتاژ سایت خود را بالا بیاورید. چرا که استفاده از رپورتاژ برای یک سایت نوپا 100% بی خطر است. اما اگر بک لینک یک ماهه برای سایت نوپا تمدید نشود در مواردی ممکن است خطرناک باشد.